تاسیس نمایندگی خارجی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
تاسیس نمایندگی خارجی

نماينده شركت خارجي، شخص حقيقي يا حقوقي است كه بر اساس قرارداد نمايندگي، انجام بخشي از موضوع و وظايف شركت طرف نمايندگي را در محل بر عهده گرفته است.
نمایندگی شرکت خارجی ، شخصیتی مستقل دارد و مسئولیت حقوقی نماینده بر عهده خودش می باشد.

شرکت های خارجی که در کشور محل ثبت خود ، شرکت قانونی شناخته می شوند،

می توانند برای فعالیت در ایران در زمینه های ذیل بر اساس مقررات آیین نامه ثبت شعبه و تاسیس نمایندگی خارجی و سایر قوانین و مقررات مربوط نسبت به ثبت شعبه یا نمایندگی خود اقدام نمایند:

1-انجام عملیات اجرایی قراردادهایی که بین اشخاص ایرانی و شرکت خارجی منعقد می شود.

2-ارایه خدمات بعد از فروش کالاها یا خدمات شرکت خارجی

3-همکاری با شرکت های فنی و مهندسی ایرانی برای انجام کار در کشورهای ثالث

4-بررسی و زمینه سازی برای سرمایه گذاری شرکت خارجی در ایران

5-ارایه خدمات فنی و مهندسی و انتقال دانش فنی و فناوری

6-افزایش صادرات غیر نفتی اسلامی ایران

7-انجام فعالیت هایی که مجوز آن توسط دستگاه های دولتی ، صادر می گردد.از قبیل ارایه خدمات در زمینه های بازاریابی،بیمه و …

اداره امور نمایندگی

اداره امور نمايندگي ثبت شده طبق آئين‌نامه اجراي قانون اجازه ثبت شعبه يا نمايندگي شركت‌هاي خارجي بايد توسط يك يا چند شخص حقيقي مقيم ايران انجام گيرد.

مسئولیت نماینده یا نمایندگی شرکت خارجی

نماينده يا نمايندگي شركت خارجي نسبت به فعاليت‌هايي كه تحت نمايندگي شركت طرف نمايندگي در محل انجام مي‌پذيرد، مسؤليت خواهد داشت.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نمایندگی شرکت خارجی

1- در صورتيكه شخص حقيقي نماينده شركت خارجي باشد بايستي ترجمه فارسي اسناد و اصل مدارك و اطلاعات زير را به اداره ثبت شركتها ارائه نمايد.

2-تکمیل فرم تعیین نام

3 – تصوير مصدق قرارداد نمايندگي با شركت خارجي.

4– مدارک شناسائی شخص متقاضی .

برای اشخاص حقیقی : تصویر مصدق شناسنامه و کارت ملی و نشانی اقامتگاه قانونی

و برای اشخاص حقوقی : اساسنامه شرکت و آگهی تاسیس و آخرین تغییرات ثبت شده آن نزد مراجع ذیربط

5 – آدرس محل سكونت نماينده و محل نمايندگي.

6 – ارائه سابقه فعاليت شخص متقاضي ثبت نمايندگي در زمينه امور پيش‌بيني شده در قرارداد نمايندگي.

7-  تصوير مصدق اساسنامه شركت خارجي طرف نمايندگي، آگهي تأسيس و آخرين تغييرات ثبت شده در مراجع ذيربط.

8 – گزارش فعاليت‌هاي شركت خارجي طرف نمايندگي و تبيين دلايل و ضرورت اخذ نمايندگي.

9-  آخرين گزارش مالي شده شركت خارجي طرف نمايندگي.

10-  ارائه معرفي نامه وزارتخانه ذيربط (در صورتي كه قرارداد با دستگاه مربوطه منعقد شده باشد)

11 – اظهارنامه ثبت شعبه شركت خارجي( از محل اداره ثبت شرکت ها تهیه گردد ).

12 – تصديق ثبت شركت خارجي.

13 – اختيارنامه نماينده يا نمايندگان عمده شركت خارجي.

14 – كليه اسناد شركت كه در كشور خارجي تهيه مي گردد پس از تأييد مرجع ذيربط (نظير مرجع ثبت شركتها) و تأييد وزارت خارجه آن كشور بايستي به تأييد سفارت يا نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در آن كشور برسد.

و پس از ترجمه رسمي به فارسي و تأييد اداره فني دادگستري اصل و ترجمه آن به اداره ثبت شركتها ارائه گردد.
ب: در صورتيكه شخص حقوقي نماينده شركت خارجي باشد

بايستي ترجمه فارسي اسناد و اصل مدارك و اطلاعات زير را به اداره ثبت شركتها ارائه نمايد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تاسیس نمایندگی خارجی و مشاوره رایگان با مشاوران آوا حساب توس در تماس باشید
شماره تماس: 09154422149     05136024422
امتیاز دهید!

بروزرسانی شده در تاریخ 1402/12/17 ساعت 12:24

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *