ثبت شرکت در مشهد - خدمات مالیاتی در مشهد

اخذ استاندارد ایران - شرکت آوا حساب توس

برچسب‌ها

اخذ جواز تاسیس در تهران اخذ پروانه کسب در مشهد اداره کار تغییر موضوع شرکت با مسولیت محدود تغییر موضوع شرکت سهامی خاص تغییر و تمدید ثبت برند خشکبار ثبت برند در بیرجند ثبت برند در تهران ثبت برند در زاهدان ثبت برند در مشهد ثبت برند مواد غذایی ثبت شرکت ثبت شرکت ارزان ثبت شرکت تعاونی در مشهد ثبت شرکت در اروند ثبت شرکت در بندر انزلی ثبت شرکت در بیرجند ثبت شرکت در تهران ثبت شرکت در زاهدان ثبت شرکت در قشم ثبت شرکت در مشهد ثبت شرکت در مناطق آزاد ثبت شرکت در چابهار ثبت شرکت در کیش ثبت شرکت سهامی خاص در مشهد ثبت علامت تجاری ثبت علامت تجاری در ایران ثبت علامت تجاری در مشهد حسابداری حسابداری مالیاتی راهنمای ثبت شرکت صورتجلسه تغییر موضوع شرکت مالیات بر ارزش افزوده مدارک مورد نیاز انحلال شرکت مدارک مورد نیاز تغییر موضوع شرکت مدارک مورد نیاز ثبت شرکت مزایای ثبت شرکت در مناطق آزاد معاملات فصلی میزان مالیات نقل و انتقال سهام هیات مدیره وکیل وکیل در مشهد پایان نامه ارشد پایان نامه حسابداری

همکاران



۰۹۱۵۴۴۲۲۱۴۹-۰۹۹۰۰۲۱۶۲۳۱ -۰۵۱۳۷۶۱۱۸۰۰ شنبه الی پنج شنبه ۸ الی ۱۶.۳۰ مشهد بلوار خیام بلوار ارشاد ارشاد ۶ وحدت ۲ پلاک ۴۳ روبه روفضای سبز


ما را دنبال کنید:

اخذ استاندارد ایران

اخذ استاندار ایران

استاندارد چیست ؟

استاندارد یعنی نظم و قانون.هر کاری که طبق اصول منظم و مرتب انجام شده باشد می گویند طبق استاندارد است .استانداردهای ملی ویژگی های لازم در تولید یک فرآورده یا انجام یک خدمت را مشخص می نماید و مطمئن ترین مسیر برای نیل به توسعه پایدار است .

ستاندارد ملی به‌صورت استاندارد اجباری و استاندارد تشویقی برای محصولات و خدمات کاربرد دارد موسسه استاندارد ایران مأموریت تدوین و انتشار استاندار ملی محصولات و خدمات و نظارت بر اجرای آن را بر عهده دارد.

در این مطلب، مقدمات موردنیاز و مراحل اخذ استاندارد ملی به‌صورت خلاصه تشریح شده است.

استاندارد ملی به صورت استاندارد اجباری و استاندارد تشویقی برای محصولات و خدمات کاربرد دارد.

 

۱)  استاندارد اجباری :

تولید کنندگان و عرضه کنندگان اقلامی که اجرای استاندارد آن ها به موجب قانون اجباری اعلام شده ، موظفند محصولات خود را منطبق با استاندارد ملی تولید و عرضه بنماید.

۲) استاندارد تشویقی

محصولی که مشمول استانداردهای اجباری نباشد. می تواند با رعایت استاندارد ملی تولید یا عرضه شود و تولید کنندگان آن پس از کسب مجوز از موسسه استاندارد می توانند از علامت استاندارد تشویقی استفاده کنند.

 

مراحل اخذ استاندارد ملی ایران

قدم ۱ اخذ استاندارد ملی – تکمیل فرم‌های مربوط به اخذ استاندارد ملی

فرم‌های اعلام‌شده از طرف اداره استاندارد، باید توسط سازمان متقاضی اخذ علامت استاندارد ملی، تکمیل شود این فرم‌های شامل اطلاعات عمومی و اطلاعات فنی در خصوص محصولات و خدمات و مجوزهای سازمان متقاضی می‌باشد.

 

قدم ۲ اخذ استاندارد ملی –  تعیین مسئول کنترل کیفیت

مسئول کنترل کیفیت باید مطابق با شرایط احراز تعیین‌شده از طرف اداره استاندارد، تعیین شود و مشخصات مسئول کنترل کیفیت به همراه مدارک مربوطه به اداره استاندارد اعلام شود.

 

قدم ۳ اخذ استاندارد ملی-  مجوزهای قانونی

تمامی اطلاعات مربوط به مجوزهای قانونی باید به اداره استاندارد ارائه شود این مجوزها می‌تواند شامل  :

–         آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی و آخرین تغییرات آن

–         تصویر پروانه معتبر تأسیس یا مجوز فعالیت

–         ارائه مدارک مبنی بر دارا بودن کد ملی ” ایران کد ” از وزارت بازرگانی

 

قدم ۴ اخذ استاندارد ملی –  مستندسازی استاندارد ملی

مستندات و فرم‌های موردنیاز جهت استانداردسازی محصولات و خدمات با توجه الزامات استاندارد ملی مربوطه باید در سازمان تدوین شود.

مستندات استانداردسازی محصولات و خدمات براجرای فرآیند تحقق محصولات و خدمات و نحوه کنترل و نظارت برآنها تأکید دارد در مستندسازی استاندارد ملی ایران می‌توان از استاندارد ایزو ۹۰۰۱ نیز کمک گرفت.

در صورتی که سازمان سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ را استقرار داده و گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ را اخذ نموده است باید تصویر گواهینامه ایزو معتبر بااعتبار از مراجع ملی و بین المللی به اداره استاندارد ارسال شود.

 

قدم ۵ اخذ استاندارد ملی  –  مستندات مربوط به آزمون محصول یا خدمات

مدارکی مبنی بر وجود آزمایشگاه تخصصی در سازمان متقاضی یا قرارداد یکساله با آزمایشگاه باید به اداره استاندارد ارائه شود.

 

قدم ۶ اخذ استاندارد ملی – اجرای مستندات  مربوطه

مستندات استاندارد ملی ایران، که در مرحله ۴ تهیه‌شده، در این مرحله اجرا می‌شود. مهم‌ترین مستنداتی که باید اجراء شوند:

–         فرم‌های بازرسی و کنترل کیفیت

–         ثبت نتایج آزمایش محصول یا خدمات

–         کالیبراسیون تجهیزات اندازه‌گیری

–         نظرسنجی از مشتریان

–         رسیدگی به شکایت مشتری

 

قدم ۷ اخذ استاندارد ملی – ارزیابی محصول و خدمات

سیستم کنترل کیفیت طرحریزی شده، توسط کارشناس استاندارد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. و نمونه محصولات نیز جهت بررسی به آزمایشگاه مورد تأیید اداره استاندارد ارائه می‌شود.

 

قدم ۸ اخذ استاندارد ملی – اخذ پروانه کاربرد استاندارد ملی تشویقی یا اجباری

درصورتی‌که تمامی مراحل فوق اجراء شده و نمونه‌های محصول و خدمات در آزمایشگاه مورد تأیید اداره استاندارد، با الزامات مشخص‌شده منطبق باشد، پروانه استاندارد ملی سازمان متقاضی صادر می‌شود.

 

مدارک لازم جهت اخذ استاندارد ایران به بیان ساده تر :

۱- کپی برابر اصل آگهی ثبت واحد تولیدی خدماتی در روزنامه رسمی کشور

۲- کپی برابر اصل آگهی آخرین تغییرات در روزنامه رسمی کشور

۳- کپی برابر اصل پروانه تاسیس ، بهره برداری و پروانه فعالیت از مراجع قانونی همراه با رونوشت آخرین تغییرات

۴- کپی برابر اصل آگهی رسمی ثبت نام یا علامت تجاری محصول در روزنامه رسمی کشور در طبقه فرآورده مورد نظر

۵- ارائه مدارک مرتبط با نام تجاری واحد تولیدی یا خدماتی ( در صورت استفاده از آن ها )

ارائه مستندات ذیل در صورت وجود :

۱- کپی گواهینامه استقرار سیستم مدیریت کیفیت ۹۰۰۱ ISO ، صادر شده توسط موسسات گواهی کننده تایید صلاحیت شده از طرف نظام تایید صلاحیت و یا HACCP ISO2200

۲- کپی پروانه کاربرد علامت استاندارد معتبر حداقل برای یکی از محصولات

۳- گواهینامه معتبر مدیر یا مسئول کنترل کیفیت تایید شده توسط موسسه فرآیند تولید و یا معرفی مسئول کنترل کیفیت واجد شرایط که مراحل تایید صلاحیت وی از طریق انجمن مسئولین کنترل کیفیت پیگیری شود.

۴- فرم تکمیل شده پرسشنامه اطلاعات فنی که به تایید مدیر عامل شرکت یا مالک واحد تولیدی رسیده باشد.

۵- پرداخت هزینه های خدماتی مرتبط با صدور پروانه توسط واحد متقاضی

۶- مدرک دال بر دارا بودن ایران کد از وزارت بازرگانی برای محصول مورد درخواست ( چنانچه وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، ایران کد را برای محصولی تخصیص نداده باشد ، با ارائه تاییدیه آن وزارتخانه این بند کاربرد ندارد).

۷- نمودار فرآیند تولید (opc)

۸- گواهی  کالیراسیون وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی

۹- اخذ تاییدیه مکتوب از مسئول امور مالی اداره کل استان نتایج آزمون ماهیانه واحد تولیدی در فرمت مورد تایید اداره کل استاندارد که نمونه برداری در آن ها مشخص شده باشد.

۱۰- کپی پروانه کار علامت استاندارد معتبر حداقل برای یکی دیگر از محصولات

 

مدت زمان اعتبار گواهی استاندارد ایران یک سال می باشد که با درخواست متقاضی قابل تمدید می باشد.

توجه داشته باشید پس از اخذ گواهی استاندارد ایران ، کارشناسان این سازمان در طی بازدید های دوره ای اقدام به بررسی شاخص های تعیین شده می نمایند و در صورت عدم انطباق شاخص های مذکور اقدام به باطل کردن گواهی استاندارد ایران می نمایند.

امیدوارم در طی این مقاله که کاری از تیم پژوهشی آوا حساب می باشد توانسته باشیم شما را با چگونگی و مدارک لازم در جهت اخذ گواهی استاندارد ایران آشنا نماییم