ثبت شرکت در مشهد - خدمات مالیاتی در مشهد

اخذ پروانه کسب - شرکت آوا حساب توس

برچسب‌ها

اخذ جواز تاسیس در تهران اخذ پروانه کسب در مشهد اداره کار تغییر موضوع شرکت با مسولیت محدود تغییر موضوع شرکت سهامی خاص تغییر و تمدید ثبت برند خشکبار ثبت برند در بیرجند ثبت برند در تهران ثبت برند در زاهدان ثبت برند در مشهد ثبت برند مواد غذایی ثبت شرکت ثبت شرکت ارزان ثبت شرکت تعاونی در مشهد ثبت شرکت در اروند ثبت شرکت در بندر انزلی ثبت شرکت در بیرجند ثبت شرکت در تهران ثبت شرکت در زاهدان ثبت شرکت در قشم ثبت شرکت در مشهد ثبت شرکت در مناطق آزاد ثبت شرکت در چابهار ثبت شرکت در کیش ثبت شرکت سهامی خاص در مشهد ثبت علامت تجاری ثبت علامت تجاری در ایران ثبت علامت تجاری در مشهد حسابداری حسابداری مالیاتی راهنمای ثبت شرکت صورتجلسه تغییر موضوع شرکت مالیات بر ارزش افزوده مدارک مورد نیاز انحلال شرکت مدارک مورد نیاز تغییر موضوع شرکت مدارک مورد نیاز ثبت شرکت مزایای ثبت شرکت در مناطق آزاد معاملات فصلی میزان مالیات نقل و انتقال سهام هیات مدیره وکیل وکیل در مشهد پایان نامه ارشد پایان نامه حسابداری

همکاران



۰۹۱۵۴۴۲۲۱۴۹-۰۹۹۰۰۲۱۶۲۳۱ -۰۵۱۳۷۶۱۱۸۰۰ شنبه الی پنج شنبه ۸ الی ۱۶.۳۰ مشهد بلوار خیام بلوار ارشاد ارشاد ۶ وحدت ۲ پلاک ۴۳ روبه روفضای سبز


ما را دنبال کنید:

اخذ پروانه کسب

اخذ پروانه کسب 

بی تردید بدون ساماندهی و نظارت دستگاه حکومتی هرج و مرج عظیمی در حوزه ی هر فعالیت اقتصادی رخ می دهد و شاهد بی نظمی ، تخلفات مختلف ، رقابت ناعادلانه و بسیاری از ناهنجاری های متداول می باشیم برای جلوگیری از این مشکلات اخذ پروانه کسب الزامیست.

به همین منظور ، قانون گذار اقدام به وضع قوانین و مقرراتی نموده است تا علاوه بر ساماندهی و نظارت بر فعلان اقتصادی، از هر گونه سودجویی افراد سودجو جلوگیری نماید.

در همین خصوص اقدام به اتخاذ دستورعمل هایی برای فعالیت اقتصادی نموده و بر همین معیار گواهی یا تاییدیه ای به نام “پروانه ی کسب یا بهره برداری” به فعالان اقتصادی اعطا می کند.

مزایای اخذ پروانه ی کسب را می توان به شرح ذیل ذکر نمود :

  • پروانه ی کسب همچون شناسنامه ی هویتی برای فعالان کسب و کار قلمداد می شود.
  • بهره مندی از تعرفه ی صنعتی برق.
  • بهره مندی از تعرفه ی صنعتی گاز.
  • امکان اخذ تسهیلات و وام های کم بهره ی بانکی.
  • برخورداری از سهمیه های دولتی سوخت و.. در بعضی از کسب و کارها که باعث کاهش هزینه های تولید و ارائه خدمات می شود.
  • مشمول شدن در خصوص برخی از معافیت های مالیاتی که متوجه اشخاص دارای پروانه ی کسب می شود.
  • امکان شرکت کردن در نمایشگاه های داخلی و خارجی که ویترین بسیار ارزشمندی در جهت معرفی و تبلیغات کسب و کار هر فعال اقتصادی به شمار می آید.
  • یکی از مدارک مورد نیاز در جهت برخورداری از گواهی استاندارد ایران ، پروانه ی کسب می باشد.
  • پروانه ی کسب نوعی ضمانت نامه در حوزه ی ثبت قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی تلقی می شود.
  • یکی از امتیاز هایی که دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی دارای پروانه ی کسب اختصاص داده است موضوع بیمه ی تکمیلی کارکنان و پرسنل می باشد.

نکته ی مهم : به گزارش تیم پژوهشی آوا حساب توس ، فعالان اقتصادی فاقد پروانه ی کسب شامل جریمه های مالیاتی در خصوص تعرفه ی آب ، برق ، گاز و… می شوند.

 

حال که از مزایای اخذ پروانه ی کسب آگاه شده اید بد نیست بدانید که ؛ مرجع صادر کننده ی پروانه ی کسب ، اتحادیه های صنفی و دستگاه هایی که طبق قانون نظام صنفی اختیار اعطای پروانه ی کسب را دارند می باشند.

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پروانه کسب

مدارک هویتی متقاضی شامل:

اصل و تصویر تمام صفحات شناسنامه ۲ سری ـ اصل و تصویر کارت ملی ۲ برگ پشت و رو ـ عکس ۴×۳ پرسنلی جدید ۶ قطعه ـ تاییدیه کدپستی از سوی اداره پست منطقه.

اصل و تصویر گذرنامه، پروانه کار و اقامت معتبر برای اتباع خارجی.

دو برگ اصل و تصویر گواهی پایان خدمت نظام وظیفه و یا معافیت دائم و یا پزشکی(به استثنای متقاضیانی که سن آنها بیش از ۵۰ سال تمام می باشد).

دفترچه آماده خدمت بدون مهر غیبت یا گواهی اشتغال به تحصیل برای متقاضیان پروانه کسب موقت بلامانع می­باشد. (به استثنای متقاضیانی که سن آنها بیش از ۵۰ سال تمام می باشد).

اصل و تصویر سند مالکیت عین و منافع و سرقفلی و یا منافع با سرقفلی و یا منافع. در خصوص روستاها در صورت نداشتن اسناد مذکور، احراز مالکیت طبق عرف محل.

ارایه تعهد از دارندگان اسناد عادی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن.

اشخاص حقوقی (شرکت­ها) ارایه اصل و تصویر اساسنامه، آگهی تاسیس، آگهی آخرین تغییرات مندرج در روزنامه رسمی.

در مشارکت های مدنی ارایه رضایت نامه محضری شریک/ شرکاء برای صدور پروانه کسب بنام شریک/ احد از شرکاء ضمن ارایه اصل و تصویر صفحه اول شناسنامه و در صورت داشتن توضیحات در شناسنامه به انضمام صفحه توضیحات و کارت ملی شریک/شرکاء.

بازرسی مجدد محل کسب و کنترل شرایط و ضوابط خاص مصوب کمیسیون نظارت براصناف در خصوص هر رسته شغلی.

گواهی اداره امور مالیاتی ذیربط مبنی بر تشکیل پرونده یا پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیات قطعی شده.

گواهی گذراندن دوره­ های آموزشی مرتبط از مرکز آموزش اصناف یا مراکز مورد تأیید کمیسیون نظارت. افراد با بیش از ۷۰ سال سن از گذراندن دوره­ های مذکور معاف بوده و در صورت داشتن مباشر، معرفی مباشر برای طی دوره آموزشی الزامی است.

متقاضیان پروانه کسب موقت از گذراندن دوره­ های آموزشی معاف می­باشند.

کارت معاینه پزشکی فردی و گواهی صلاحیت بهداشتی محیط محل کسب از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای صنوفی که مشمول قانون اصلاح ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی می­باشند.

در صورت دارا بودن پروانه کسب و یا هرگونه سابقه صنفی قبلی محل کسب، اعلام موافقت کتبی اتحادیه مربوطه و در صورت مشخص نبودن سابقه قبلی، اخذ اقرارنامه محضری مبنی بر نداشتن سابقه کسبی و یا پروانه کسب.

نصب دستگاه کارت خوان POS.

تجهیز واحد صنفی به صندوق مکانیزه فروش یا رایانه دارای سیستم نرم افزار فروشگاهی و یا دستگاه توزین دیجیتالی و یا حسب مورد هر دو، منطبق با شرایط مقرر در آیین نامه اجرایی تبصره ماده ۷۱ قانون نظام صنفی برای صنوف مشمول.

تسویه حساب حقوق مترتب بر صدور پروانه کسب طبق لیست وجوهات نصب شده در محل اتحادیه.

صدور پروانه کسب و کارت عضویت اتحادیه و تحویل به متقاضی ظرف مدت ۱۵ روز پس از تکمیل مدارک.

صدور بیش از یک پروانه کسب برای هر فرد صنفی واجد شرایط قانونی برای یک یا چند محل کسب به شرط معرفی مباشر، براساس آیین­ نامه اجرایی موضوع ماده ۱۲ قانون نظام صنفی بلامانع است.

 

درصورتی‌که تمامی مراحل فوق اجراء شده و مدارک مورد نیاز  مورد تأیید اتحادیه های صنفی، با الزامات مشخص‌شده منطبق باشد، پروانه پروانه کسب  متقاضی صادر می‌شود.