ثبت برند

ثبت برند به معنی ثبت علامت تجاری از طریق سامانه مالکیت معنوی به منظور جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجوست. این خدمت در کوتاه‌ترین زمان با بهترین قیمت و به صورت رسمی و قانونی در آوا حساب امکان پذیر است. برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت برند با شماره تماس 09199864014 تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره به صورت حضوری می‌توانید ضمن تعیین وقت قبلی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

آدرس: حدفاصل میدان جانباز و فردوسی ۸ جنب بانک ملت مجتمع تجاری اسکان طبقه سوم واحد ۱۱

تلفن: ۰۵۱۳۷۶۷۷۷۵۵ – ۰۵۱۳۷۶۰۱۲۴۳

ثبت برند و ثبت شرکت، از اقدامات بسیار مهم بعد از شروع کسب و کار است. اگر تصمیم دارید اقدام به ثبت برند کنید، مجموعه آواحساب به شما کمک می‌کند تا در سریع‌ترین بازه زمانی، برند خود را ثبت کنید. ما از صفر تا صد این فرایند در کنار شما هستیم، تمام مشکلات شما در این مسیر مشکلات ماست و تلاش خود را می‌کنیم تا لبخند رضایت شما را بدست آوریم.

تصویر وکتوری برای ثبت برند

مراحل ثبت برند را با آوا حساب سریع‌تر طی کنید

آوا حساب به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه تخصصی در مشهد طیف متنوعی از خدمات ثبتی و مالیاتی را توسط تیمی حرفه‌ای انجام می‌دهد. هدف مجموعه آوا حساب ایجاد حس رضایت در مشتریان است؛ از این رو خدمات این مجموعه ضمن بهره مندی از کیفیت بالا در سریع‌ترین زمان انجام می‌شود.

اینوفوگرافی مراحل ثبت شرکت

مجموعه آوا حساب با سال‌ها سابقه خدمات متنوعی را در زمینه ثبت برند، فروش برند آماده و … ارائه می‌دهد. در این مجموعه از بهترین و مجرب‌ترین متخصصین برای انجام فعالیت‌های مختلف مانند خدمات مالیاتی کمک گرفته می‌شود. در صورتی که تمایل دارید در زمینه خدمات حسابرسی و سایر مواردی که اشاره شد با آوا حساب همکاری کنید، با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.کارشناسان ما در طول هفته آماده پاسخگویی به سوالات و راهنمایی شما عزیزان هستند.

در فایل صوتی روبرو مراحل ثبت برند و مدارک لازم برای این کار را به شما توضیح دادیم.

برخی از اطلاعات مانند مدارک، هزینه‌ها و مدت زمان ثبت برند برای شما در ادامه قرار داده می‌شود.

هزینه‌های ثبت برند پس از تایید
تماس بگیرید
مدت زمان ثبت برند
70 تا 80 روز
مدارک مورد نیاز
کارت ملی، گواهی امضا، ثنا، فعالیت مرتبط 

اگر تمایل به دریافت تمامی اطلاعات ثبت برند دارید می‌توانید با کامل کردن فرم زیر تمام اطلاعات مهم در ثبت برند را دریافت کنید.

هزینه ثبت برند توسط آوا حساب

آوا حساب ضمن برخورداری از سابقه درخشان، متنوع‌ترین خدمات را با بهترین قیمت و به صورت کاملا قانونی و رسمی ارائه می‌دهد. برای ثبت برند توسط مجموعه آواحساب باید در نظر داشته باشید که هزینه‌های ثبت برند به دو دسته تقسیم می‌شود.

  • هزینه‌های جهت ثبت و چاپ آگهی از طرف سازمان‌های مربوطه دریافت می‌شود. مبالغی که باید در روند ثبت برند به ادارات پرداخت کنید به سه بخش تقسیم می‌شود.
  • هزینه اظهارنامه ثبت برند
  • هزینه چاپ آگهی اول در روزنامه رسمی
  • هزینه چاپ آگهی دوم در روزنامه رسمی

هزینه‌ای به عنوان دستمزد برای ثبت برند در مشهد و سایر شهرها دریافت می‌شود که برای اطلاع از آن می‌توانید با کارشناسان ما در آوا حساب تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

هزینه ثبت اظهارنامه جهت ثبت برند

در اولین مرحله از ثبت برند باید اظهارنامه مربوطه را به اداره مالکیت معنوی ارسال کنید. این هزینه در سال 1402 از 24 هزار تومان تا 94 هزار تومان با توجه به طبقات برند و حقیقی یا حقوقی بودن آن متغیر بوده.

هزینه چاپ آگهی اول در روزنامه رسمی

در مرحله دوم اگر اظهارنامه شما تائید شود باید برای ثبت برند در روزنامه رسمی آگهی به چاپ برسانید. بعد از انتشار روزنامه باید به مدت زمان سی روز منتظر بمانید تا اگر اعتراضی نسبت به برند شما وجود دارد بیان شود.

هزینه چاپ آگهی دوم در روزنامه رسمی

در صورتی که اعتراضی اعلام نشود، می‌توانید برند خود را در روزنامه رسمی کشور یا روزنامه ده ساله آگهی کنید. با توجه به اینکه برند شما تنها ده سال اعتبار خواهد داشت این روزنامه با عنوان روزنامه ده ساله شناخته می‌شود. هزینه چاپ این آگهی از 250 هزار تومان تا 700 هزار تومان(در سال 1402) متغیر است. در نظر داشته باشید که تمامی این مراحل را می‌توانید به صورت شخصی (توسط خودتان) یا واگذاری (توسط آوا حساب) پشت سر بگذارید. مجموعه آوا حساب علاوه بر ثبت برند، خدماتی همچون ثبت طرح صنعتی را نیز انجام می‌دهد.

اگر برای ثبت برند به مشکل خوردی ما کمکت می‌کنیم.

در نظر داشته باشید که تمامی این مراحل را می‌توانید به صورت شخصی (توسط خودتان) یا واگذاری (توسط آوا حساب) پشت سر بگذارید. مجموعه آوا حساب علاوه بر ثبت برند، خدماتی همچون ثبت طرح صنعتی را نیز انجام می‌دهد.

مراحل ثبت برند در ایران

قبل از ثبت برند مطمئن شوید علامت، نشان یا اسامی انتخابی قبلا به ثبت نرسیده باشد. با استعلام برند مطمئن خواهید شد که آنچه انتخاب کردید قطعا قابل ثبت است. در صورتی که برند انتخابی قبلا ثبت شده باشد، درخواست ثبت برند شما رد خواهد شد. سامانه استعلام ثبت برند در مرکز مالکیت معنوی، برندهای ثبت‌شده را به شما نشان خواهد داد. مرکز مالکیت معنوی اداره‌‌ای برای انجام فعالیت‌های مربوط به ثبت برند، اختراع و طرح‌های صنعتی است. در صورتی که برند مدنظر شما از پیش ثبت نشده باشد می‌توانید طبق مراحل زیر اقدام به ثبت برند کنید؛ همچنین  جهت بهره‌مندی از خدمات مجموعه آواحساب می‌توانید از طریق شماره تماس‌ زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

1.مشاوره ثبت برند

در اولین مرحله از ثبت برند نیاز دارید تا از مشاوره‌های مجموعه‌ای با سابقه بهره‌مند شوید. ما در آواحساب به عنوان مجموعه‌ای معتبر در زمینه خدمات مشاوره مالیاتی در مشهد قادر به ارائه بهترین خدمات در ثبت برند به شما عزیزان هستیم.

2.آماده سازی مدارک ثبت برند

در مرحله دوم باید مدارک مورد نیاز برای ثبت برند را آماده کنید. در نظر داشته باشید که مدارک ثبت برند برای افراد حقیقی و حقوقی متفاوت است.

3.ثبت نام در مرکز مالکیت معنوی

ثبت نام در مرکز مالکیت معنوی سومین مرحله‌ای است که باید پشت سر بگذارید. پس از آماده سازی مدارک برای ثبت برند باید به سایت مرکز مالکیت معنوی بروید و برای خود حساب کاربری بسازید. در آخر پس از ثبت نام در مرکز مالکیت معنوی نیاز به تایید اکانت خود خواهید داشت. برای دریافت تاییدیه اکانت خود باید برگه‌ای که در سامانه به شما ارائه می‌شود را به یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی ارائه داده و گواهی امضا دریافت کنید. حالا می‌توانید اطلاعات موجود در گواهی امضا را در سامانه وارد کنید.

4.ثبت اظهارنامه برند

جهت ثبت اظهارنامه باید پس از ورود به سامانه مرکز مالکیت معنوی در قسمت ثبت اظهارنامه برای علامت تجاری اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. پس از طی شدن مراحل و پرداخت کردن هزینه‌ها برگه‌ای به شما ارائه می‌شود که پس از پرینت گرفتن آن می‌توانید به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید و دو فرم گواهی امضا و تایید اطلاعات کاربری را دریافت کنید. در انتها کافیست با فرم‌هایی که در دست دارید اطلاعات موردنیاز در سامانه را تکمیل کنید. با تکمیل کردن اطلاعات یک نام کاربری و رمزعبور مختص خود دریافت خواهید کرد. نام کاربری و رمز عبور خود را به خوبی نگهداری کنید؛ زیرا در مراحل بعد یه آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد.

5.تشکیل پرونده الکترونیکی توسط محضر

با تکمیل ثبت نام در مرکز مالکیت معنوی و ثبت اظهارنامه برند پرونده الکترونیکی شما تشکیل خواهد شد و می‌توانید برای مراحل نهایی ثبت برند اقدام کنید.

6.پیش نویس آگهی تقاضای ثبت برند

پیش نویسی از آگهی ثبت برند را به اداره مربوطه تحویل دهید.

7.بررسی اظهارنامه توسط کارشناسان اداره علامت

دریافت تایید اظهارنامه ثبت علامت تجاری نیازمند بررسی و تایید سه کارشناس اداره ثبت علامت است. در صورتی که علامت تجاری شما توسط این کارشناسان مورد تایید قرار گیرد پیامی با محتوا بلامانع بودن استفاده از علامت تجاری انتخابی برای شما ارسال خواهد شد.

8.پرداخت هزینه روزنامه رسمی برای تقاضای ثبت برند

در این مرحله باید نام برند شما در روزنامه رسمی چاپ شود تا اگر شخصی اعتراضی در رابطه با علامت تجاری شما دارد فرصت پیگیری داشته باشد؛ در نظر داشته باشید که این مرحله مشمول پرداخت هزینه خواهد شد.

9.پرداخت حق الثبت

در نظر داشته باشید که در مرحله تشکیل پرونده الکترونیکی باید هزینه‌های مربوطه در وب‌سایت مرکز مالکیت معنوی را پرداخت کرده باشید.

10.پرداخت هزینه روزنامه رسمی ثبت برند

چنانچه پس از چاپ اولین روزنامه هیچگونه اعتراضی نسبت به برند شما صورت نگرفت؛ روزنامه دوم را چاپ کرده و هزینه آن را به صورت جداگانه پرداخت کنید.

11.اخذ الکترونیکی تصدیق علامت

بعد از گذشت مدت زمانی می‌توانید با ارائه برخی مدارک مانند نسخه‌های چاپ شده روزنامه، علامت تجاری خود را دریافت کنید. کارشناسان ما در آواحساب آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات پیش آمده برای شما هستند، تنها کافیست از طریق تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید.

مزایای ثبت برند

با ثبت کردن برند خود به صورت قانونی مالکیت آن مختص به شماست و این حداقل چیزی است که نصیب شما می‌شود. سایر مزایای ثبت برند عبارتند از:

قانونی شدن مجموعه

مهم‌ترین ویژگی که ثبت برند دارد، این است که با ثبت برند فعالیت شما قانونی می‌شود. با توجه به این موضوع می‌توانید از کسانی که از برند شما سواستفاده کرده‌اند شکایت کنید. نتیجه این شکایت به پرداخت غرامت و ممنوعیت استفاده از نام تجاری شما برای آن‌ها منجر می‌شود.

ایجاد وجه تمایز

زمانی که برند خود را ثبت کنید، بازار هدف و مشتریان خود را خواهید داشت. فرض کنید بهترین محصول یا خدمات را بدون ذکر برند ارائه دهید. اگر شخصی از آن‌ها استفاده کند و راضی باشد برای دومین بار موفق به پیدا کردن محصول یا خدمات شما نخواهد بود؛ زیرا شما نشانی از خود بر جای نگذاشته‌اید. با ثبت برند می‌توانید مشتریان خود را شناسایی کنید و نیاز‌های آنان را مورد بررسی قرار دهید؛ همچنین متوجه خواهید شد که علت مراجعه آن‌ها به شما چه دلیلی دارد و با افزایش کیفیت و تطبیق این اطلاعات با خواست مخاطب می‌توانید سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرید و رضایت مشتریان خود را هرچه بیشتر جلب کنید.

بازاریابی

امروزه بازاریابی به یکی از رکن‌های اساسی هر تجارتی تبدیل شده است. اساس کار بازاریابان شناساندن و به شهرت رساندن محصولات یا خدمات است که بدون داشتن نام و برند تجاری امکان پذیر نخواهد بود. در صورتی که بخواهید محصول و خدمات شما بازاریابی موفقی داشته باشد باید برند خود را به ثبت برسانید.

حق امتیاز

حق امتیاز یکی دیگر از مواردی است که مشوقی برای ثبت برند به شمار می‌رود. زمانی که شما برند خود را به ثبت می‌رسانید، اجازه استفاده برای اشخاص ثالث نیز مهیا می‌شود؛ به همین دلیل شما می‌توانید حق امتیاز علامت تجاری خود را به افراد و یا شرکت‌های دیگر واگذار کنید، تا هم به شهرت و اعتبار شما کمک کند و هم یک منبع درآمد مستقل بدون نیاز به هزینه‌های اضافه برای شما باشد. با ثبت برند خود توسط آوا حساب می‌توانید گام‌های موفقیت را یکی پس از دیگری بردارید و با اعطای نمایندگی به کسب و کار خود رونق بخشید.

ایجاد دارائی

در نظر داشته باشید، اگر برندی که انتخاب کرده‌اید بتواند در بازار ارزش و شهرت پیدا کند، خود برند به تنهایی می‌تواند یک دارایی ارزشمند به شمار رود به این منظور که در آینده می‌توانید برند خود را به فروش برسانید.

دریافت وام و سرمایه

یک برند ثبت شده می‌تواند اعتباری در میان دولت، بانک‌ها و سرمایه گذاران داشته باشد. گرفتن وام و یا پیدا کردن سرمایه گذار وقتی می‌تواند برای شما رقم بخورد که برند خود را به ثبت رسانده باشید. ثبت برند در ایران باعث می‌شود که قانون شما را به رسمیت بشناسد و همین امر می‌تواند به بانک‌ها و سرمایه گذاران این اطمینان را بدهد که تجارت شما می‌تواند قابل اعتماد و شناخته شده باشد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند

مدارک موردنیاز برای ثبت برند اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است. در ادامه به صورت کامل لیست مدارک مورد نیاز را بررسی خواهیم کرد.

مدارک مورد نیاز ثبت برند حقیقی

مدارک مورد نیاز ثبت برند حقوقی

نکته: اگر در تصویر علامت یا نام مورد نظر شما جهت ثبت، کلمه یا حروف لاتین استفاده نشده باشد، ارائه کارت بازرگانی الزامی نخواهد بود.

ثبت اسم برای برند

برند چیست؟ برند نشان و علامتی است که برای همه شناخته شده است و به صورت لاتین یا فارسی در امور اقتصادی شرکت‌ها استفاده می‌شود.

درست است که خیلی از برندها تا به حال گوشتان نخورده؛ اما استعلام گرفتن را امری ضروری بدانید و با گرفتن استعلام خیال خود را راحت کنید که نام مشابهی وجود ندارد. در ادامه به بررسی انتخاب اسم برای برند پرداخته‌ایم. برای انتخاب نام برند در چه مواردی مجاز هستید و چه مواردی جزو ممنوعیت هاست؟

تصویر برند چیست؟

طبقات مختلف ثبت برند در ایران

طبقه بندی به منظور محافظت از برند شما در طبقه‌ای که در آن ثبت شده است، شکل گرفته. در ادامه به بررسی طبقات مختلف ثبت برند در ایران پرداخته‌ایم.

طبقه 1:در این طبقه اکثرا مواد شیمیایی قرار می‌گیرند که در صنایع مختلف از آن‌ها استفاده می‌شود. صنعت کشاورزی، عکاسی، چسب‌های صنعتی، مواد آبکاری، جوشکاری، باغبانی و همچنین جنگلبانی از مواردی هستند که این مواد در آن‌ها استفاده می‌شود.

طبقه 2:این طبقه شامل انواع رنگ‌های پلاستیکی و روغنی، لاک‌ها، چسب چوب، ضد زنگ و صمغ‌های گیاهی می‌شود.

طبقه 3: از مواردی که در طبقه سوم وجود دارد می‌توان به انواع شوینده‌ها و ضد عفونی کننده‌ها همچون وایتکس، صابون، مایع دستشویی، خمیر دندان، جلادهنده‌ها و انواع مواد آرایشی اشاره کرد.

طبقه‌ 4: انواع روغن‌های سنتی و صنعتی از جمله روغن موتور و گریس، انواع ابزار‌هایی که باعث ایجاد روشنایی می‌شوند از جمله شمع، لامپ، انواع مرطوب کننده‌ها و انواع مواد سوختی در طبقه چهارم قرار می‌گیرند.

طبقه 5:طبقه پنجم به انواع مواد دارویی، ضد عفونی کننده‌های مختلف، انواع موادی که در دندانسازی بکار می‌رود از جمله گچ‌های مورد نیاز در آن، انواع لوازم پزشکی و مواد نابود کننده حشرات، اختصاص دارد.

طبقه 6: در طبقه ششم فلزات ساختمانی گوناگون و فلزات کاربردی در راه آهن از جمله سنگ‌های فلزی معدنی و کابل‌های برقی را در خود جای داده است.

طبقه 7:این طبقه مخصوص انواع قطعات خودرو، ماشین آلات، موتورها، ابزار آلات کشاورزی و لوازم جوجه کشی است.

طبقه 8:کارد و چنگال و تمام ابزار آلاتی که به خوراک انسان مربوط می‌شود، در این دسته قرار دارد.

طبقه 9: طبقه نهم به لوازم هنری و سینمایی اختصاص دارد. دوربین صدابردار، تجهیزات رایانه پردازی و… از دیگر مواردی هستند که در این طبقه وجود دارند.

طبقه 10: انواع ابزار آلات کار جراحان و تجهیزات پزشکی در این طبقه وجود دارند.

طبقه 11: در این طبقه، انواع ماشین آلاتی که باعث ایجاد حرارت می‌شوند، در آن جای گرفتند. از مهم‌ترین این ماشین آلات می‌توان به بخاری و شوفاژ اشاره کرد.

طبقه 12: این طبقه به انواع دستگاه‌های حمل و نقل موتوری برای جابجایی زمینی، دریایی و هوایی اختصاص دارد.

طبقه 13: سلاح‌های گرم مواردی هستند که در طبقه سیزدهم وجود دارند. تفنگ، بمب، خمپاره و دیگر جنگ افزار‌ها نمونه‌هایی از این سلاح‌های گرم هستند.

طبقه 14: طبقه چهاردهم شامل انواع فلزات گران قیمت از جمله طلا، جواهرات و آلیاژها می‌شود. 

طبقه 15: انواع ابزار موسیقی از جمله گیتار و پیانو و… خود را در این طبقه جای داده‌اند.

طبقه 16: انواع وسایلی که در لوازم تحریر پیدا می‌شود از جمله انواع کاغذها و وسایل کاغذی، مداد و خودکار و… به این طبقه اختصاص دارند.

طبقه 17: انواع مواد لاستیکی، پلاستیکی و سیلیکونی، مواردی هستند که در طبقه هفدهم می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.

طبقه 18: پارچه‌های چرم و تمام محصولاتی که از آن تولید می‌شوند در این طبقه وجود دارند. 

طبقه 19: بلوک، آجر، سیمان و به طور خلاصه تمام مواد و مصالح مورد نیاز در ساختمان‌ها خود را در این طبقه جای داده‌اند.

طبقه 20: طبقه بیستم شامل ابزار آلات چوبی که در خانه‌ها مورد استفاد قرار می‌گیرند، می‌شود. صندلی، میز، تخت، قاب عکس و مبلمان از مهم‌ترین این موارد هستند. 

طبقه 21: تمام محصولاتی که در دسته لوازم خانگی قرار می‌گیرند و از آن‌ها در آشپزخانه استفاده می‌شود به طبقه بیست و یکم اختصاص دارند. 

طبقه 22: انواع طناب‌ها، ریسمان‌های متفاوت و چادرهای مسافرتی خود را در این طبقه جای داده‌اند. 

طبقه 23: این طبقه به انواع نخ‌ها و بافت های نساجی شده اختصاص دارد. این نکته را در نظر داشته باشید که طبقه بیست و سوم فقط به بافت‌های نساجی شده اختصاص دارد، نه دیگر موارد نساجی شده.

طبقه 24: دیگر مواردی که نساجی شده‌اند در این طبقه قرار دارند. از این محصولات می‌توان به روتختی و رومیزی و زیرانداز اشاره کرد. 

طبقه 25: انواع پوشاک در طبقه بیست و پنجم قرار دارند.

طبقه 26: انواع توری‌ها، قلاب دوزی و…، خود را در این طبقه جای داده‌اند.

طبقه 27: طبقه بیست و هفت شامل انواع فرش، پادری و قالیچه‌های ماشینی و دستباف می‌شود.

طبقه 28: کلیه اسباب بازی‌ها و وسایل تزئینی در این طبقه قرار می‌گیرند.

طبقه 29: انواع مواد غذایی و خوراکی از جمله گوشت قرمز، مرغ، ماهی و… در این طبقه قرار دارند.

طبقه 30: ادویه جات، سس، نمک، فلفل، سرکه، چای، قهوه و…، خود را در این طبقه جای دادند.

طبقه 31: محصولات کشاورزی و باغداری به طبقه سی و یکم اختصاص دارد.

طبقه 32: طبقه سی و دوم به انواع نوشیدنی‌ها از جمله نوشیدنی های غیر الکلی و نوشابه های گازدار، دوغ، ماءالشعیر، شربت، نوشیدنی‌های انرژی زا و… اختصاص دارد.

طبقه 33: محصولاتی که جهانی و غیر قابل ثبت به حساب می‌آیند و به صورت وارداتی در ایران عرضه می‌شوند، در طبقه سی و سوم قرار می‌گیرند.

طبقه 34: انواع دخانیات از جمله سیگار، تنباکو، توتون و… خود را در این طبقه جای داده‌اند. 

طبقه 35: این طبقه به امور اداری، تجاری، دفتری و…، اختصاص دارد.

طبقه 36: بيمه، امور مالی و امور مربوط به معاملات املاك و مستغلات در طبقه سی و ششم قرار می‌گیرد.

طبقه 37: انواع تعمیرات، نصب و بازسازی، خدمات مربوط به دکوراسیون داخلی در ساختمان‌های تجاری و مسکونی، خود را در این طبقه جای داده‌اند.

طبقه 38: ارتباط از راه دور، مخابرات، بسترهای ارتباطی و فیبر، تلفن و…، به طبقه سی و هشتم اختصاص دارد.

طبقه 39: انواع شرکت‌های بسته بندی و حمل و نقل چه برای جابجایی کالا، چه برای جابجایی مسافران داخلی و بین المللی در این طبقه قرار دارند. 

طبقه 40: این طبقه شامل بهبود و بهره‌وری مواد می‌شود.

طبقه 41: انواع فعالیت‌های هنری و فرهنگی از جمله آموزش و تعلیم به این طبقه اختصاص دارند. 

طبقه 42: انواع خدمات علمی، فناوری، تحقيق و پژوهش؛ به این طبقه تعلق دارند.

طبقه 43: تمام خدماتی که در ارائه اقامتگاه و خوراک خلاصه می‌شوند، در طبقه چهل و سوم وجود دارند.

طبقه 44: تمام خدمات پزشکی و دامپزشکی که در جهت مراقبت بهداشتی انسان‌ها و یا حیوانات انجام می‌شود در این طبقه قرار دارد. 

طبقه 45: کلیه خدمات شخصی و یا اجتماعی در جهت برطرف کردن نیاز های افراد و خدمات امنیتی برای حفاظت از افراد، به این طبقه اختصاص دارد.

 

شرایط ثبت برند در ایران

شرایط ثبت برند می‌تواند در هر کشوری متفاوت باشد. در کشور ایران نیز شرایط خاصی برای ثبت برند وجود دارد که در ادامه به به طور مختصر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • نام برند به هیچ عنوان نباید عینا شبیه به دیگر نام‌ها و برندهای تجاری ثبت شده ثبت شده دیگر باشد.
  • نام برند انتخابی باید به گونه‌ای باشد که بتواند کالا، خدمات یا فعالیت تجاری، اقتصادی و غیره‌ی خود را از شرکت‌ها، موسسات یا تولیدی‌های دیگر جدا کند. 
  • نام انتخابی شما نباید شامل کلمات تقلیدی از دیگر ارگان‌ها دولتی یا حکومتی باشد و یا از کلمات اختصاری آن‌ها باشد.
  •  شما نمی‌توانید برای نام برند خود از نام‌هایی که به سازمان‌های بین‌الدولی، بین‌المللی یا سازمان‌هایی که تحت کنوانسیون‌های بین‌المللی مربوط است استفاده کنید.
  • نام انتخابی شما نباید به هیچ عنوان دارای کلمه یا کلماتی بسیار شبیه به نام یک برند تجاری مشهور باشد، به خصوص برندهای خارجی که داخل کشور شعب رسمی دارند. 
  • در انتخاب نام برند خود باید دقت کنید که از کلمات یا عباراتی که عینا برای دیگر خدمات (خدمات غیر مشابه) استفاده شده است، بهره نگیرید.
  • نمی‌توانید از کلمات توصیف‌کننده به تنهایی استفاده کنید و یا از عباراتی که عمومیت دارند (مانند “شور”، “تلویزیون”، “راحت” “زیبا” و غیره) برای نام برند خود بهره بگیرید.
  • استفاده از عبارت‌های عام بدون پسوند متمایز‌کننده نیز برای نام برند ممنوع است. به عنوان مثال ” چرم ” به تنهایی ثبت نمی‌گردد مگر آن که کلمه‌ی “مشهد” در ادامه‌ی آن قرار گیرد و اصطلاحا برند چرم مشهد را بسازد.
  • برای انتخاب نام برند خود باید به موازین شرعی نیز توجه داشته باشید؛ چرا که نام برند شما نباید خلاف موازین شرعی و یا نظم عمومی باشد. 

برای مثال استفاده از کلماتی همچون ” گندیده “، “مخدر”، “نادان”، “آشوبگران”، ” تراجنسیتی” و غیره در نام انتخابی شما ممنوع است. 

  • برای نام برند خود نمی‌توانید از کلمات یا عباراتی با موقعیت مکانی اشتباه یا غیر واقعی استفاده کنید. به عنوان مثال اگر محصول شما در مشهد تولید می‌شود و جز تولیدات مشهد است، نمی‌توانید از نام تهران یا تبریز در نام برند خود استفاده کنید. 
  • کلمات لاتین یا مربوط به دیگر زبان‌های جهان برای استفاده در برند تجاری فقط به شرطی ممکن است که اولا: تشابهی با یک برند معروف خارجی نداشته باشد، مانند “گوچی”، “استارباکس” یا “تسلا” و دوما: درخواست‌کننده، دارای کارت بازرگانی فعال و معتبر باشد.
  • از دیگر مواردی که باید به آن دقت داشته باشید استفاده از اعداد بدون نام دیگری است. استفاده از اعداد بدون نام دیگری در نام برند انتخابی شما ممنوع است.
  • استفاده از کلماتی مانند “دولتی”، “نظامی یا از این قبیل که که به حاکمیت ملی مربوط می‌شود ممنوع است.
  • کلمات یا عباراتی که موهم انتساب به مقامات رسمی کشوری یا نظامی باشد.

مدت زمان ثبت برند

مدت زمان ثبت برند در ایران حدودا 80 روز است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. از زمانی که اظهارنامه خود را به مراکز مربوطه ارسال می‌کنید حدود 30 تا 40 روز زمان می‌برد تا آگهی تقاضا شما صادر گردد.

پس از تایید اظهارنامه، آگهی شما در روزنامه‌های رسمی کشور منتشر می‌شود و پس از آن از عموم مردم تقاضا می‌شود تا اگر در ارتباط با نام برند مشخص شده نظر دهند و اگر تعارضی دارد آن را اعلام کنند.

پس آن حدودا چهار هفته زمان لازم است تا گواهی ثبت برند شما صادر گردد. در نهایت این پروسه با انتشار آگهی دوم در روزنامه رسمی پایان می‌یابد.

 

عکس وکتور ثبت برند و سوالات متداول

سوالات متداول

به دلیل رقابت بالا در حوزه‌های مختلف کاری اولین راه برای اینکه بتوانید با مشتری خود ارتباط برقرار کنید و در ذهن مخاطب جای بگیرید ثبت برند است. به این موضوع مهم توجه کنید که اگر اقدام به ثبت برند نکرده باشید و افراد سودجو به هر نحوی از شما سو استفاده کنند هیچ راه قانونی برای پیگیری نخواهید داشت.

اگر بخواهیم به مزایای ثبت برند اشاره کنیم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • قانونی شدن فعالیت مجموعه
  • ایجاد تمایز
  • بازاریابی
  • نمایندگی
  • ایجاد دارائی 
  • وام و سرمایه

برای اطلاع از هزینه ثبت برند و دریافت مشاوره تماس بگیرید

شماره تماس: 09154422149

مشاوره، آماده سازی مدارک، ثبت نام در مرکز مالکیت معنوی، ثبت اظهارنامه برند، بررسی اظهارنامه توسط کارشناسان اداره علامت، پرداخت هزینه روزنامه رسمی، پرداخت حق الثبت، اخذ الکترونیکی تصدیق علامت از مراحلی است که برای ثبت برند باید طی کنید.

تصویر شناسنامه و کارت ملی متقاضی، شماره همراه (صاحب خط باشند)، ثبت نام ثنا، مجوز فعالیت و تصویر لوگو یا نام برند از مدارک مورد نیاز ثبت برند حقیقی است.

آگهی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت، تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضا، شماره همراه (صاحب خط باشند)، ثبت نام ثنا، مجوز فعالیت، تصویر لوگو یا نام برند و گواهی امضا صاحبان امضا از مدارک مورد نیاز ثبت برند حقوقی است.

فرم درخواست ثبت برند با آوا حساب

30 پاسخ

    1. سلام مراحل ثبت برند به کسب و کار و برند انتخابی شما بستگی دارد با پشتیبان های ما ارتباط بگیرید
      تماس

    1. سلام به حوزه کسب و کارتون بستگی داره برایاطلاع بیشتر با پشتیبانی در تماس باشید

    1. سلام وقتتون بخیر، جهت اطلاع از هزینه دقیق ثبت برند کافی است با مشاوران ما در ارتباط باشید.

  1. خدمات آواحساب عالی هست به خصوص خدمات ثبت برند که با خیال راحت میتونید بهشون بسپارید.

    1. سلام وقتتون بخیر، جهت اطلاع از مدارک لازم برای ثبت برند کافی است مقاله ثبت برند در آواحساب را مطالعه کنید.

    1. سلام وقتتون بخیر باشه پوسه اصولی ثبت برند حدودا بین 70 تا 80 روز زمان بر است.

    1. سلام وقت بخیر برای اطلاع دقیق از این مورد با پشتیبانان ما تماس بگیرید

    1. با سلام و احترام. جهت ثبت برند حقیقی میتوانید از مشاوره رایگان آوا حساب کمک بگیرید.

  2. اولین کار برای ثبت برند اماده سازی مدارک هست درسته؟

    1. با سلام. پیشنهاد میکنیم در ابتدا از مشاوره متخصصین این حوزه کمک بیگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.9/5 - (27 امتیاز)