logo Avahesab

تمدید علامت تجاری

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
تمدید علامت تجاری

امروزه همه کسب و کارهایی که به دنبال اعتبار و پیشرفت هستند در قدم اول به ثبت برند فکر می‌کنند. داشتن برند و علامت تجاری اختصاصی به شما کمک می‌کند تا مخاطبانتان، کسب و کار شما را با آن بشناسند، به پایداری و استمرارتان در بازار کمک می‌کند؛ البته که باید در نظر داشته باشند ثبت برند هم مانند ثبت شرکت به تمدید اعتبار نیاز دارد؛ اهمیت تمدید برند یا علامت تجاری برای داشتن کسب و کاری موفق بر کسی پوشیده نیست؛ به همین دلیل باید پس پایان اعتبار باید برای تمدید برند یا تمدید علامت تجاری ثبت شده اقدام نمود.

توجه داشته باشید که در تمامی این مراحل کارشناسان حرفه‌ای آوا حساب که در زمینه تجربه کافی دارند می‌توانند تمامی مراحل اداری شما را بدون نقص انجام دهند.

تمدید علامت تجاری

مدت اعتبار تمدید ثبت برند 

اعتبار علامت تجاری یا همان تمدید ثبت برند در کشور ایران 10 ساله ست. این اعتبار هر ده سال به درخواست مالک برند و پرداخت هرینه های مقرر برای دوره های متوالی 10 ساله قابل تمدید است در نظر داشته باشید که برای تمدید یک مهلت ارفاقی شش‌ماهه در نظر گرفته شده است که با پرداخت جریمه تأخیر همراه خواهد بود. پس از این تاریخ، مالک برند دیگر حقی نسبت به آن علامت تجاری ندارد.باید اشاره کرد افرادی که قصد فروش یا واگذاری برند خود را دارند و یا می‌خواهند برندشان را به ارث بگذارند باید به مدت اعتبار علامت تجاری توجه ویژه‌ای داشته باشند، زیرا در صورت عدم تمدید به موقع، دیگر امکان نقل‌وانتقال برند را نخواهند داشت.

تمدید علامت تجاری

مدارک مورد نیاز برای تمدید ثبت برند

کارت ملی و شناسنامه مالک برند

مشخصات برند ثبت‌شده شامل نام و نشان تجاری برند

تکمیل اظهارنامه تمدید علائم تجاری (برگه تقاضای ثبت علامت تجاری)

مجوز فعالیت (که می‌تواند جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب و یا هر نوع گواهی فعالیت از طرف نهادهای قانونی کشور باشد.)

روزنامه رسمی تاسیس یا آخرین تغییرات شرکت (برای شخصیت‌های حقوقی)

کارت بازرگانی (برای تمدید علامت تجاری لاتین) (در صورتی که کارت بازرگانی دریافت نکردید جهت اخذ کارت بازرگانی، کارشناسان آوا حساب به شما کمک می‌کنند در کمترین زمان کارت خود را دریافت کنید.)

مدارک مورد نیاز برای تمدید برند شخص حقیقی

کپی از مدارک شناسایی مالک اصلی برند.

تکمیل و ارائه فرم مورد نیاز برای نام و مشخصات دیگر برند.

وکالتنامه برای زمانی که یک وکیل کارهای اداری شما را پیگیری می‌کند.

مدارک مورد نیاز برای تمدید برند شخص حقوقی

تکمیل و ارائه فرم مورد نیاز برای نام و مشخصات دیگر برند.

کپی از مدارم هویتی و شناسایی اعضای شرکت که حق امضا دارند.

مراحل تمدید علامت تجاری 

در ادامه این بخش به نحوه تمدید ثبت علامت تجاری  و یا همان ثبت برند می‌پردازیم.

وارد سامانه ssaa.ir شوید.

انتخاب نوع درخواست (در این مورد، تمدید برند یا علامت تجاری است)

شماره اظهارنامه و رمز را وارد کنید.

انتخاب مجدد درخواست که همان تمدید برند است.

متن درخواست مورد نظر را تکمیل کنید.

اطلاعات درخواست شده به صورت دقیق وارد کنید.

پیوست ها و ضمائم و مدارک مورد نیاز را آپلود نمایید.

اطلاعات وارد شده را مرور و درستی آن را تایید کنید.

پرداخت هزینه ی درخواست شده که بعد ازپرداخت یک شماره پیگیری به شما داده می‌شود.

پس از این مرحله درخواست شما مورد بررسی کارشناس قرار گرفته و سپس باید ادامه مراحل را انجام دهید.

در صورت تایید سامانه زمانی تعیین می شود که به صورت حضوری در اداره مالکیت حضور یابید و گواهی ثبت برند خود را دریافت کنید.

در نهایت به همراه مدارک و ضمائم که باید کپی آن‌ها برابر با اصل باشد در اداره حضور یافته و نسبت به دریافت گواهی تمدید برند خود اقدام نمایید

امتیاز دهید!

بروزرسانی شده در تاریخ 1403/07/12 ساعت 06:43

3 پاسخ

  1. محمد

    سلام . بسیار مفید و کاربردی بود

  2. مصطفی

    ممنون بابت اطلاعات مفید
    ولی در اشخاص حقیق بجای “کپی” نوشتید “کچی”

    1. پریسا عادل صدیق

      ممنون از توجهتون دوست عزیز.
      خوشحالیم که همراهانی مثل شما داریم
      درست می‌فرمایید، اصلاح شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *