ثبت شرکت در مشهد - خدمات مالیاتی در مشهد

تغییرات و تمدید هیات مدیره - شرکت آوا حساب توس

برچسب‌ها

اخذ جواز تاسیس در تهران اخذ پروانه کسب در مشهد اداره کار تغییر موضوع شرکت با مسولیت محدود تغییر موضوع شرکت سهامی خاص تغییر و تمدید ثبت برند خشکبار ثبت برند در بیرجند ثبت برند در تهران ثبت برند در زاهدان ثبت برند در مشهد ثبت برند مواد غذایی ثبت شرکت ثبت شرکت ارزان ثبت شرکت تعاونی در مشهد ثبت شرکت در اروند ثبت شرکت در بندر انزلی ثبت شرکت در بیرجند ثبت شرکت در تهران ثبت شرکت در زاهدان ثبت شرکت در قشم ثبت شرکت در مشهد ثبت شرکت در مناطق آزاد ثبت شرکت در چابهار ثبت شرکت در کیش ثبت شرکت سهامی خاص در مشهد ثبت علامت تجاری ثبت علامت تجاری در ایران ثبت علامت تجاری در مشهد حسابداری حسابداری مالیاتی راهنمای ثبت شرکت صورتجلسه تغییر موضوع شرکت مالیات بر ارزش افزوده مدارک مورد نیاز انحلال شرکت مدارک مورد نیاز تغییر موضوع شرکت مدارک مورد نیاز ثبت شرکت مزایای ثبت شرکت در مناطق آزاد معاملات فصلی میزان مالیات نقل و انتقال سهام هیات مدیره وکیل وکیل در مشهد پایان نامه ارشد پایان نامه حسابداری

همکاران



۰۹۱۵۴۴۲۲۱۴۹-۰۹۹۰۰۲۱۶۲۳۱ -۰۵۱۳۷۶۱۱۸۰۰ شنبه الی پنج شنبه ۸ الی ۱۶.۳۰ مشهد بلوار خیام بلوار ارشاد ارشاد ۶ وحدت ۲ پلاک ۴۳ روبه روفضای سبز


ما را دنبال کنید:

تغییرات و تمدید هیات مدیره

تغییرات و تمدید هیات مدیره

 تغییرات و تمدید هیات مدیره

برای تمدید هیات مدیره نیاز به دو صورتجلسه مجمع عمومی و هیئت مدیره میباشد که باید تکمیل و به اداره ثبت اسناد و املاک ارسال گردد.

 

شرایط انتخاب عضو هیات مدیره

طبق ماده ۱۱۱ قانون اصلاح قانون تجارت افرادی که نمی توانند سمت عضویت در هیات مدیره را بپذیرند عبارتند از :

۱- محجورین و کسانی که حکم ورشکستگی آن ها صادر شده است.

۲- کسانی که به علت ارتکاب جنایت با یکی از جنبه های ذیل به موجب حکم قطعی از حقوق اجتماعی کلاَ یا بعضاَ محروم شده باشند در مدت محرومیت :

” سرقت – خیانت در امانت – کلاهبرداری – جنحه هایی که به موجب قانون در حکم خیانت در امانت کلاهبرداری شناخته شده است – اختلاس- تدلیس- تصرف غیر قانونی در اموال ” .

 

 

مرجع انتخاب هیات مدیره

۱- مجمع عمومی موسس

۲- مجمع عمومی عادی

 

ماده ۱۰۷ قانون اصلاحیه قانون تجارت علی رغم ظاهر کوتاه آن ، مقررات متعدد و مهمی را در رابطه با هیات مدیره وضع کرده است، که عبارتند از :

الف – لزوم انتخاب اعضای هیات مدیره از بین صاحبان سهام همان شرکت.

ب- قابلیت عزل اعضای هیات مدیره ، به عبارت دیگر، اساسنامه شرکت ها و یا تصمیمات مجمع عمومی شرکت ها نمی تواند اعضای هیات مدیره را غیرقابل عزل نماید.

ج- تعیین نصاب حداقل پنج نفر برای اعتبار هیات مدیره شرکت های سهامی عام . به عبارت دیگر ، قانون تجارت نصابی برای شرکت های سهامی خاص تعیین نکرده است.

طبق قانون تجارت ، اعضای هیات مدیره شرکت های سهامی که بعضاَ در این قانون از آن ها با عنوان ( مدیران شرکت ) نامبرده شده است ، در آغاز فعالیت شرکت توسط مجمع عمومی موسس و در مراحل بعدی توسط مجمع عمومی عادی انتخاب می شوند.

دوره خدمت اعضای هیات مدیره در اساسنامه شرکت تعیین می شود، لیکن طبق قانون این مدت نباید بیشتر از دو سال باشد. لیکن انتخاب مجدد اعضای هیات مدیره بعد از اتمام این دوره دو ساله بلامانع است.

همچنین به موجب ماده ۲۱۱ اصلاحیه قانون تجارت ، ” به محض انتصاب مدیران تصفیه برای شرکت ، دوره خدمت اعضای هیات مدیره خاتمه خواهد یافت “.

در مورد نحوه تعیین مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره از اداره کل حقوقی و تدوین قوانین قوه قضائیه استعلام گردیده که سوال و پاسخ به شرح ذیل می باشد :

سوال – آیا ذکر این ماده در اساسنامه شرکت که تعیین مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره از اختیارات مجمع عمومی خارج و در اختیار رئیس مجمع عمومی باشد منطبق با قانون تجارت است یا خیر؟

 

نظریه اداره کل حقوقی و تدوین قوانین قوه قضائیه

تعیین هیئت مدیره از صلاحیت های مجمع عمومی عادی است و مطابق مادتین ۱۱۹ و ۱۲۴ قانون تجارت مصوب سال ۱۳۷۴ هیات مدیره در اولین جلسه خود از بین اعضاء هیات ، رئیس، نائب رئیس و مدیر عامل را باید انتخاب کند، قسمت اخیر ماده ۱۱۹ این قانون صراحت دارد که هر ترتیبی خلاف این ماده در اساسنامه مقرر شود کان لم یکن است.

 

 

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران و کارشناسان ما در آواحساب در ارتباط باشید.

شماره های تماس:

۰۹۱۵۴۴۲۲۱۴۹       ۰۵۱-۳۷۶۱۱۸۰۰

admin@avahesab.ir
۸ دیدگاه
  • ارسال شده در۵:۲۶ ق.ظ,اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷

    سلام خمت مدیران محترم

    یه سوال داشتم: هیات مدیره رو هرچند وقت میشه عوض کرد؟ و آیا تعداد مشخصی داره که مثلا اگر ۳ بار عوض بشه دیگه نشه عوضشون کرد؟
    پیشاپیش ممنونم از پاسختون و سایت خیلی عالی ای که دارید. مطالب کاملا جامع هست. تشکر

  • رضا موسوی
    پاسخ دادن
    ارسال شده در۱۰:۴۴ ق.ظ,مرداد ۱۱, ۱۳۹۷

    با سلام و سپاس از اطلاعات خوب سایتتون
    سوالم این بود که شرکت من حدود سه سال پیش طبق صورتجلسه ای اعضا هیئت مدیره رو دوساله و بازرسین رو یک ساله معرفی کرد و الان سه سال از اون تاریخ گذشته و تمدید نکردیم اعضا رو. الان واسه تمدید یا معرفی اعضا جدید چیکار باید کرد؟ تشکیل یک جلسه مجمع عمومی کافیه؟ من خودم سمت مدیرعامل شرکت رودارم. با تشکر

  • ali aghdaei
    پاسخ دادن
    ارسال شده در۵:۱۱ ب.ظ,مرداد ۲۱, ۱۳۹۷

    سلام و عرض ادب
    بنده در یک شرکت در سمت رییس هیت مدیره و صاحب امضا فعالیت میکردم و سهامدار بودم.شرکت تعهدات زیادی داشت داشت و بنده از شرکت خارج شدم و سهام را هم واگذار کردم و هیت مدیره جدید همه تعهدات را به صورت کتبی پذیرفت.میخواستم بدونم در صورتی که شرکت به تعهدات خود عمل نکند عواقبی برای بنده داره باتوجه به اینکه تعدادی چک و سفته با امضا بنده و مدیر عامل نزد بانک ها هست؟
    ممنون از لطفتون
    پیروز باشید

  • ارسال شده در۱۰:۲۹ ق.ظ,مرداد ۲۶, ۱۳۹۷

    با سلام و وقت بخیر
    نحوه‌ی تغییر اعضای هییت مدیره به چه صورت هستش؟
    اگه سهام داران در یک شرکت سهامی خاص قصد ایجاد تغییرات در هییت مدیره را داشته باشند باید به ر ئیس هیئت مدیره درخواست تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده بدهند یا به چه صورت هستش؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت