علائم تجاری در مشهد

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
علائم تجاری در مشهد

علائم تجاری در مشهد

واژه ی علائم تجاری شاید مقداری به گوشتان نا آشنا باشد ،

و برایتان این سوال پیش بیاید که علائم تجاری چیست؟

علایم تجاری همان برند ها هستند. به عبارتی نام دیگر برند علامت تجاری می باشد.

علائم تجاری در مشهد در هر حوزه کسب و کار بسیار متنوع است.

اما از شاخص ترین علائم تجاری در مشهد میتوان به:

چرم مشهد، فرش مشهد ، زعفران مشهد و.. در کالا هااشاره کرد .

و برای مثال پسران کریم از دسته رستوران ها از جمله علائم تجاری در مشهد است،

که در اکثر شهرها مطرح  و شناخته شده است.

همانطور که میبینید تمامی موارد نام برده با نام خود مطرح شده اند ،

که این نام همان برند و علائم تجاری آن ها می باشد.

پس اگر شما نیز مایل هستید که کسب و کارتان در شهر مشهد،

و یا در کل ایران و حتی در سطح جهان مطرح شود،

لازمه ی آن داشتن علامت تجاری یا همان برند منحصر به فرد خود می باشد.

و اگر در این راستا نیازمند به دریافت مشاوره می باشید میتوانید با آوا حساب توس در تماس باشید.

آوا حساب توس با سال ها تجربه موفق در ثبت برند در کنار شما خواهد بود.

اما مثال های فوق برای ملموس تر شدن موضوع  برای شما بیان شد،

  بنابراین در ادامه به توضیح دقیق و علمی تری از علایم تجاری میپردازیم.

علامت تجاری چیست؟

علامت تجاری نشانی است که قادر است کالاهای تولیدی یاخدمات ارائهشده توسط یک شخص،

بنگاه را از کالاهایاخدمات سایر بنگاه‌ها با اشخاص متمایز نماید.

هر کلمه، حرف یا حروف، عدد، ترسیمات، عکس، شکل، رنگ، تصویر،

برچسب یا ترکیب آنها که برای تشخیص کالاها یا خدمات بکار رود، علامت تجاری محسوب می‌شود.

در برخی کشورها‌، شعارهای تبلیغاتی نیز علامت تجاری محسوب می‌شوند،

و در ادارات ملی ثبت علائم تجاری به عنوان علامت تجاری ثبت می‌شوند.

طبق ماده ۳۰ قانون علامت‌، علامت جمعی و نام تجاری عبارتند از:

الف ـ علامت یعنی هر نشان قابل رؤیتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد.

ب ـ علامت جمعی یعنی هر نشان قابل رؤیتی که باعنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت معرفی شود.

و بتواند مبدأ و یا هرگونه خصوصیات دیگر مانند :

کیفیت کالا یاخدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را ،

که از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده

می کنند متمایز سازد.

ج ـ نام تجارتی یعنی اسم یا عنوانی که معرف و مشخص‌کننده شخص حقیقی یا حقوقی باشد.در ادامه به تفضیل به توضیح اهمیت تجاری پرداخته ایم.

و به این سوال پرتکرار از جانب شما که اگر علامت تجاری ثبت نکینیم چه میشود پاسخ داده ایم

دلایل حمایت از علائم تجاری و حقوق ناشی از آن

با اینکه اکثر کسب و کارها به اهمیت استقاده از علائم تجاری به منظور تمیز دادن محصولات ‎شان از محصولات رقبا پی برده‌اند،

همه آنها اهمیت حمایت از علائم تجاری از طریق ثبت را درک نکرده‌اند و نسبت به آن بی توجه اند.

پس از ثبت علامت طبق قانون ثبت علائم تجاری شخص یا شرکت برای آن شخص و یا شرکت مربوطه حق انحصاری پیدا میکند ،

که بموجب آن می‌توانید از عرضه کالاهای یکسان یا مشابه توسط اشخاص ثالث،

تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده‌ای مشابه علامت تجاری شما هستند جلوگیری نمایید.

اگر علامت تجاری ثبت نشود، شرکت‌های رقیب از همان علامت یا علامتی که شباهت آن با علامت مزبور به اندازه‌ای است که موجب گمراهی خواهد شد.

برای همان کالا یا کالاهای مشابه استفاده خواهند کرد و در نتیجه سرمایه‌گذاری در بازاریابی یک محصول ممکن است به هدر رود.

اگر یکی از رقیبان از علامت تجاری یکسان یا مشابه علامت تجاری استفاده کند،

ممکن است مشتریان تصور کنند آن محصول متعلق به همان شرکت است.

و در نتیجه کالای رقیب را خریداری کند.

این امر نه تنها سود شخص یا شرکت مربوطه را کاهش خواهد داد و مشتریان را گمراه خواهد کرد،

بلکه به شهرت و وجهه آسیب خواهد زد – بخصوص اگر محصول رقیب کیفیت پایین تری داشته باشد.

با توجه به ارزش علائم تجاری و اهمیتی که یک علامت تجاری ممکن است در تعیین میزان موفقیت یک محصول در بازار داشته باشد،

تضمین اینکه در بازارهای مربوط به ثبت رسیده باشد بسیار ضروری است.

بعلاوه، تفویض اجازه استفاده از یک علامت تجاری ثبت شده به شرکت‌های ثالث بسیار آسان‌تر است.

و در نتیجه می‌تواند منبع درآمد بیشتری برای شرکت/شخص بوجود آورد.

یا اساس انعقاد یک موافقت‌نامه اعطای نمایندگی فروش باشد.

گاهی اوقات، یک علامت تجاری ثبت شده که در میان مشتریان از شهرت خوبی برخوردار است،

ممکن است به منظور دریافت منابع مالی یا وام از موءسسات مالی استفاده شود .

که بطور فزاینده‌ای از اهمیت علائم برای موفقیت کسب و کار آگاه می‌شوند.

اهمیت ثبت علائم تجاری

  • ثبت برند، تضمین می کند که مشتریان می توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند.
  • برای محصولات و شرکت و خدمات شما ایجاد شهرت و وجه می کند.
  • شرکت ها را تشویق می کند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند.
  • شرکت ها را قادر می سارد محصولاتشان را از یکدیگر متمایز سازند.
  • ممکن است برای دریافت وام مفید باشند.
  • ثبت برند می تواند برای سهامداران نیز ایجاد ارزش افزوده ی سهام کند و باعث افزایش درآمد شرکت شود.
  • علامت تجاری ثبت شده ، قابل نقل و انتقال است . لذا، می توان آن را انتقال داد.
  • می توان تفویض اجازه ی استفاده از یک علامت تجاری ثبت شده را به شرکت های ثالث داد،

که می تواند مبنبع درآمد بیشتری برای شرکت یا شخص به وجود آورد،

و یا اساس انعقاد یک موافقت نامه ی اعطای نمایندگی فروش باشد.

  • ممکن است دارایی ارزشمند کسب و کار باشند.
  • جزء ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی است .
  • اجازه استفاده از آن ها به اشخاص ثالث داده می شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها می باشند.
  • ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت ها هستند.

همچنین بخوانید:

ثبت برند در مشهد

تمدید علامت تجاری

ثبت علائم تجاری در مشهد

انتقال علامت تجاری و نقل و انتقال برند

شرکت آواحساب توس با کادری مجرب و با تجربه آماده ارائه خدمات علائم تجاری در مشهد

در کمترین زمان ممکن می باشد.

09154422149     05136024422

کافی است با تماس با کارشناسان ما پاسخ سوالات خود را دریابید.

امتیاز دهید!

بروزرسانی شده در تاریخ 1402/12/16 ساعت 09:08

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *