logo Avahesab

ثبت برند فروشگاه اینترنتی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
تصویر ثبت برند فروشگاه اینترنتی

ثبت برند فروشگاه اینترنتی برای ارائه خدمات قانونی در بستر وب است که البته رویه آن خیلی متفاوت از سایر موارد ثبت شرکت نخواهد بود. مجموعه آواحساب با برخورداری از تجربه کافی در این حوزه فرایند ثبت برند فروشگاه اینترنتی را در کوتاه‌ترین زمان، به صورت قانونی و فوری فراهم می‌کند.

اگر به دنبال ثبت برند در حوزه کسب‌وکار دیجیتال، استارتاپ و فروشگاه آنلاین و موارد مشابه هستید، ضروری است برخی مدارک و پیش‌نیازها را تهیه کرده و سپس بر اساس دستور ثبت‌نام سازمان ثبت‌اسناد و اموال کشوری، پیش بروید.

آوا حساب مجموعه یکپارچه و منسجم در حوزه امور ثبتی، خدمات حقوقی، حسابداری و حسابرسی است که در طول فرایند ثبت برند فروشگاه اینترنتی در کنار شما خواهد بود؛ همچنین اگر به یک برند حرفه‌ای نیاز دارید، می‌توانید از خدمات فروش برند آماده در آوا حساب استفاده کنید. در ادامه به بررسی مراحل ثبت برند فروشگاه اینترنتی می‌پردازیم.

ثبت برند فروشگاه اینترنتی

نحوه ثبت برند فروشگاه اینترنتی

ثبت برند فروشگاه اینترنتی امری ضروری است که به شما امکان حفظ حقوق مالکیت و تمایز فروشگاه خود را از رقبا می‌دهد. نحوه ثبت برند فروشگاه اینترنتی نیازمند پشت سرگذاشتن مراحل مشخصی است که باید با دقت اقدام کرد. ابتدا باید بازار را بررسی کرده و مطمئن شوید که برند انتخابی منحصربه‌فرد و متمایز است، البته لازم است پیش از ورود به عمق مطلب، راهنمای تفاوت ثبت برند و لوگو مطالعه کنید.

در گام اول برای شروع جریان ثبت برند فروشگاه اینترنتی، باید نام تجاری (برند) مورد نظر را در دفتر ثبت اختراعات و نشان‌های تجاری به ثبت برسانید تا اطلاعات مربوط به برند، محصولات یا خدمات مرتبط، و نحوه استفاده از برند مشخص شود. پس از بررسی درخواست، در صورت عدم مغایرت با برندهای قبلی و شرایط مربوطه، نام تجاری مورد نظر شما ثبت خواهد شد؛ بنابراین این گام بسیار مهمی در حفظ شناخت و موفقیت فروشگاه اینترنتی شماست. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با اخذ کارت بازرگانی از متخصصین آوا حساب کمک بگیرید.

اگر نیاز به خدمات ثبت برند کسب‌وکار اینترنتی دارید، مجموعه آوا حساب در این خصوص، می‌تواند راهنمای شما در صفر تا صد مراحل ثبت و دریافت نشان تجاری و سایر حقوق مادی و معنوی آن باشد.

شرایط ثبت برند فروشگاه اینترنتی

شرایط ثبت برند فروشگاه اینترنتی

شرایط ثبت برند فروشگاه اینترنتی به دو صورت ممکن است:

در ثبت برند فروشگاه اینترنتی، اخذ مجوزات عمومی و نماد الکترونیکی برای همه فروشگاه‌های اینترنتی ضروری است:

1.  ابتدا نیاز به دریافت نماد موقت است که جزئیات فروشگاه و موارد مرتبط با آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

2. گام بعدی اخذ نماد به‌صورت دائم با یک ستاره است که صلاحیت فروشگاه برای شروع یک کسب‌وکار اینترنتی را تأیید می‌کند.

3.  گام نهایی اخذ نماد دوستاره دائم است که به‌عنوان مجوز استفاده از درگاه امن برای فروشگاه فعالیت می‌کند.

مدارک مورد نیاز ثبت برند فروشگاه اینترنتی

تهیه مدارک مورد نیاز از مراحل ثبت برند فروشگاه اینترنتی است. ثبت برند فروشگاه آنلاین می‌تواند به تأمین حقوقی، اعتباری و مالی شما کمک کرده و در رشد و توسعه کسب‌وکارتان تاثیر مثبتی داشته باشد. برای ثبت برند فروشگاه اینترنتی، مجموعه‌ای از مدارک لازم است که این مدارک عبارتنداز:

  • مدارک هویتی شامل کارت ملی و شناسنامه متقاضی
  • آدرس اقامت و کد پستی
  •  آدرس ایمیل متقاضی
  •   وکالت‌نامه از وکیل دادگستری
  • شماره تماس فعال متقاضی
  •  تصویر علامت تجاری در قالب نوشتاری یا لوگو
  • لیست محصولات و خدماتی که می‌خواهید تحت برند خود فروش کنید.
  • مجوز صادره از مراجع مربوطه برای فعالیت‌های تجاری مانند جواز تاسیس، کسب، یا بهره‌برداری.

این مدارک برای اثبات هویت، اطلاعات تماس، ثبت علامت تجاری، و همچنین نشان‌دادن صلاحیت شما و برای ارائه کالاها یا خدمات مورد نظر تحت این برند لازم است.

مدت زمان ثبت برند فروشگاه اینترنتی

مدت زمان ثبت برند فروشگاه اینترنتی حداقل 45 روز زمان می‌برد. ابتدا پس از ثبت پرونده، مراحل بررسی در سامانه مالکیت معنوی حدوداً 15 روز به طول می‌انجامد تا نتیجه بررسی اعلام شود. سپس 30 روز برای درج آگهی تقاضا در روزنامه رسمی نیاز است. بعد از گذشت این مدت، که در مجموع 45 روز می‌شود، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که آیا برند شما ثبت شده است یا خیر.

مهم است به یاد داشته باشید که پس از این مراحل، نیاز به مدت حداقل 10 روز دیگر برای دریافت سند ثبت علامت تجاری فروشگاهتان وجود دارد. در کل، فرآیند ثبت برند فروشگاه اینترنتی ممکن است تا 55 روز یا بیشتر هم طول بکشد.

برخورداری از مزایای حقوقی تا تجاری با ثبت برند فروشگاه آنلاین

ثبت برند فروشگاه آنلاین با آوا حساب دارای مزایای فراوانی است که به رشد و پایداری کسب‌وکار کمک می‌کند. اولین مزیت، ایجاد شناسایی و تمایز برای کسب‌وکار شماست. با ثبت برند فروشگاه آنلاین می‌توانید هویت خود را در بازار تعریف کنید و به‌راحتی از رقبا تمایز پیدا کنید.

ثبت برند فروشگاه آنلاین با آوا حساب به شما اطمینان حقوقی و مالی می‌دهد و حقوق مالکیت و قانونی را برای برندتان تأیید می‌کند تا در صورت وقوع هرگونه اختلافات قانونی، این ثبت به‌عنوان مدرکی ارزشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ثبت برند فروشگاه آنلاین می‌تواند به شما در جلب‌اعتماد مشتریان کمک کند. وجود برند و فروشگاه ثبت شده نشان می‌دهد که کسب‌وکار شما قابلیت اطمینان و استحکام دارد که این امر می‌تواند به افزایش اعتماد مشتریان و افزایش فروش کمک کند.

همچنین، ثبت برند فروشگاه آنلاین می‌تواند به شما دسترسی به منابع مالی و سرمایه‌گذاری‌های بیشتر کمک کند. برای به‌دست‌آوردن وام‌ها یا جذب سرمایه‌گذاران، ثبت و شناخته‌شدن به‌عنوان یک کسب‌وکار رسمی و موثر اهمیت زیادی دارد. در جریان و روند ثبت برند خود، می‌توانید از تیم و مجموعه متخصص و مجرب آوا حساب کمک بگیرید.

امتیاز دهید!

بروزرسانی شده در تاریخ 1403/05/20 ساعت 08:29

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *